Pages

24 February 2009

ΕΕΤΤ: ΟΧΙ στα νέα οικονομικά προγράμματα double play του ΟΤΕ


Δευτέρα, 23 Φεβρουαρίου 2009:


Δεν ενέκρινε η
ολομέλεια της ΕΕΤΤ κατά τη σημερινή της συνεδρίαση τα νέα οικονομικά προγράμματα «Double- Play, 60’FM & απεριόριστες διεθνείς κλήσεις στα 4 ΜB και στα 8 ΜΒ» του ΟΤΕ, τα οποία είχαν υποβληθεί στη Ρυθμιστική Αρχή προς έλεγχο.


Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η ΕΕΤΤ προχώρησε στην έκδοση της σχετικής Απόφασης κατόπιν διενέργειας ελέγχου, κατά τον οποίο διαπίστωσε ότι η εμπορική διάθεση των συγκεκριμένων πακέτων θα συνιστούσε πρακτική συμπίεσης περιθωρίου [1] και κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της εταιρείας ΟΤΕ ΑΕ στις ορισθείσες σχετικές αγορές.

Επισημαίνεται ότι η ΕΕΤΤ, στο πλαίσιο της σχετικής ακρόασης, έδωσε νέα προθεσμία στην ΟΤΕ Α.Ε. για να συμπληρώσει τον φάκελο με τα στοιχεία που είχε αρχικά υποβάλει, προκειμένου να αντικρούσει τις αρνητικές επιπτώσεις που δύναται να επιφέρει στον ανταγωνισμό η διάθεση στην αγορά των εν λόγω οικονομικών προγραμμάτων. Ωστόσο, η ΟΤΕ Α.Ε. δεν κατέθεσε υπόμνημα με συμπληρωματικά στοιχεία, ως είχε δικαίωμα.

Η εν λόγω Απόφαση είναι διαθέσιμη στο δικτυακό τόπο της ΕΕΤΤ στην Ενότητα Δελτία Τύπου- Ανακοινώσεις/ Ανακοινώσεις

[1] Ο Έλεγχος συμπίεσης τιμών στοχεύει στο να προσδιορίσει εάν ο συνδυασμός χρεώσεων χονδρικής και λιανικής σε μια δεδομένη αγορά δημιουργεί μια κατάσταση στην οποία οι εύλογα αποδοτικοί εναλλακτικοί πάροχοι (REO- Reasonably efficient operators) δεν μπορούν να ανταγωνιστούν επικερδώς.
Tο μοντέλο συμπίεσης τιμών που χρησιμοποιείται από την ΕΕΤΤ είναι ένα μοντέλο που επιτρέπει τον έλεγχο τόσο των οικονομικών προγραμμάτων φωνητικής τηλεφωνίας όσο και των ευρυζωνικών οικονομικών προγραμμάτων (single-play), καθώς επίσης και των συνδυαστικών οικονομικών προγραμμάτων που περιλαμβάνουν στενοζωνικές και ευρυζωνικές υπηρεσίες (double-play).
Το μοντέλο συμπίεσης τιμών είναι ένα εργαλείο που έχει σχεδιαστεί με σκοπό να τροφοδοτηθεί με όλα τα αναγκαία στοιχεία εισόδου και παραμέτρους ώστε να αποδείξει εάν ένας REO (εναλλακτικός πάροχος που δραστηριοποιείται στις υπό εξέταση αγορές μέσω προεπιλογής ή αδεσμοποίητου τοπικού βρόχου, με τα κόστη που αντιμετωπίζει μπορεί να αναπαράγει με θετικό περιθώριο κέρδους το ίδιο οικονομικό πρόγραμμα που προσφέρει η εταιρεία που κατέχει δεσπόζουσα θέση στην αγορά.

Με βάση τα ανωτέρω καλώς έπραξε η Επιτροπή διότι έχουμε ήδη επαληθεύσει μέχρι στιγμής τι έχει επιφέρει ο πόλεμος τιμών έως τώρα.
Και ας μην ξεχνάμε ότι ο πόλεμος τιμών μπορεί να ωφελεί τον καταναλωτή όμως εάν καταλήξει σε ολιγοπωλιακή διάσταση μόνο ωφελημένος δεν θα είναι.



Post a Comment