Pages

11 March 2009

Αυτοκτονικός ανταγωνισμός ή "αυτό" είναι η απελευθέρωση των τηλεπικοινωνιών?

Το να αγοράζει ο καταναλωτής σε χαμηλή τιμή υπηρεσίες και αγαθά εν μέσω βαθιάς ύφεσης
είναι κάτι το επιθυμητό.

Αλλωστε αν οι τιμές είναι υψηλές απλά θα πει, αν το πει κιόλας, ένα "ευχαριστώ" και θα πάει σπίτι του.

Στην ελληνική αγορά για πολλούς και διαφόρους λόγους τα περισσότερα αγαθά και υπηρεσίες είναι ομολογουμένως ακριβά.

Το λένε όλες οι έρευνες και οι συγκρίσεις τιμών από τον καφέ και τα λαχανικά μέχρι τα διαμερίσματα και τις διακοπές, είναι σε βάρος της τσεπούλας μας, που όλο και μικραίνει.

Ελάχιστες εξαιρέσεις που τις βρίσκουμε στα αυτοκίνητα, στις τηλεπικοινωνίες και σε ορισμένα ψηφιακά προϊόντα.
Όμως στις τηλεπικοινωνίες, και σύμφωνα με την ΕΕΤΤ, οι τιμές των υπηρεσιών είναι από τις χαμηλότερες και με την μεγαλύτερη μείωση τιμών τα τελευταία χρόνια.

Ως καταναλωτής οι χαμηλές τιμές των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και τελευταία και των ψηφιακών υπηρεσιών ψυχαγωγίας μου αρέσουν πολύ.
Πριν οκτώ και δέκα χρόνια ούτε με τα διπλάσια δεν θα είχαμε στο σταθερό και στο κινητό αυτές τις τιμές.
Το ίδιο ισχύει και για την ποιότητα, αν και σε πολλές περιοχές τα πράγματα δυσκόλεψαν τελευταία και όχι με υπαιτιότητα της τεχνολογίας.

Την τελευταία τριετία, ας πούμε, βλέπουμε να πέφτουν οι τιμές των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών συνεχώς.
Παράλληλα εταιρείες αποσύρονται αφήνοντας βαριά βερεσέδια στον ΟΤΕ, που φαίνεται ότι εκμεταλλεύεται περισσότερο από τους ανταγωνιστές του την κατάσταση στην σταθερή τηλεφωνία και δεν χάνει σημαντικά μερίδια αγοράς.

Επίσης έχουμε την κινητή τηλεφωνία να φτάνει σε επίπεδα κορεσμού, τον ανταγωνισμό να χτυπάει «κόκκινο» και όλοι να λένε ότι δεν έχουμε δει ακόμη τίποτε.

Τι άλλο όμως να περιμένουμε ως καταναλωτές με την ύφεση μπροστά μας από μείωση τιμών;

Τι άλλο να μας συγκινήσει;

Σε λίγο ή θα επικοινωνούμε με SMS ή θα φτάσουν να μας χρεώνουν την κινητή με τιμές σχεδόν σταθερής. Μην μας διαφέυεγει ότι στον οικογενειακό προϋπολογισμό ακόμη ΔΕΝ έχουμε δει γερές περικοπές.
Κλατι ψιλοπράγματα.

Τώρα οι εταιρείες κινητής δεν φαίνεται ότι μπορούν να κρατήσουν τα ίδια τιμολόγια όλο το 2009.
Επίσης τα πακέτα κινητοσταθερής έχουν ένα κάτω όριο που σε λίγο οι προσφορές θα το πλησιάσουν αρκετά, τόσο πολύ που οι προσφορές τους θα μοιάζουν με «αυτοκτονικό ανταγωνισμό».

Βλέπουμε και τις προσφορές στην τηλεπικοινωνιακή ψυχαγωγία που είναι κάτω και από το video club της γειτονιάς.
Ούτε 1 ευρώ.
Μην με ρωτάτε αν βγαίνουν.
Δεν το ξέρω ούτε για τις τηλεπικοινωνίες ούτε για την ψυχαγωγία

Αυτό που ξέρω είναι ότι βρισκόμαστε σε μία περίοδο εξαιρετικά δύσκολη που πολλοί δεν θα φτάσουν στην έξοδο της κρίσης.
Γύρω μας, στην πληροφορική και στις τηλεπικοινωνίες, υπάρχουν πολλά και τρανταχτά παραδείγματα.
Μην τα λέμε ξανά.

Σε πέντε χρόνια λέει ο μέγας και πολύς Ουόρεν Μπάφετ θα βγού(ν)με από το τούνελ και μέχρι τότε θα ξεμένουμε από … ανταγωνιστές στις τηλεπικοινωνίες κυρίως, γιατί η πληροφορική, ως αγορά, γεννήθηκε ως απόλυτα κλειστή και συνέχισε ως σχεδόν απόλυτα απελευθερωμένη και αυτά τα προβλήματα τάχει αφήσει οριστικά πίσω.

Οι τηλεπικοινωνίες στην Ελλάδα πάνε σιγά-σιγά σε ημι-ολιγοπώλιο και δεν ακούω το επιχείρημα-ερώτημα-διαπίστωση, που είναι απόλυτα ρητορικό «Δεν χωράει πολλούς η ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών».
Εμ, έτσι όπως απελευθερώθηκε η ελληνική αγορά πως μετά, στα πραγματικά δύσκολα, να κάνει χαϊρια και προκοπή?
Μην συνεχίσουμε τώρα παρελθοντολογία, γιατί δεν οδηγεί πουθενά.
Ένα πράγμα έχω να καταθέσω.

Η τηλεπικοινωνιακή ψυχαγωγία και οι συνεχείς μειώσεις τιμών είναι τόσο βαρείς και επιβαρυντικοί παράγοντες στον ανταγωνισμό και στις συνθήκες λειτουργίας της αγοράς,
που θα τον μετατρέψουν (τον ανταγωνισμό) πάρα πολύ γρήγορα σε «αυτοκτονικό».

Είπον αδελφοί μου!

Πηγή ICTPlus



Post a Comment