Pages

31 March 2009

Υποδείξεις της ΕΕΤΤ προς τους καταναλωτές για διεθνείς κλήσεις

30/3/2009 - Η ΕΕΤΤ το τελευταίο διάστημα έχει γίνει αποδέκτης καταγγελιών από συνδρομητές σταθερής τηλεφωνίας, σχετικά με χρεώσεις τηλεφωνικών κλήσεων που είχαν πραγματοποιήσει προς διεθνείς τηλεφωνικούς αριθμούς (κυρίως στο Ηνωμένο Βασίλειο), ενώ το πακέτο τηλεφωνίας για το οποίο είχαν συμβληθεί περιελάμβανε δωρεάν κλήσεις προς διεθνείς προορισμούς.

Μολονότι η ΕΕΤΤ δεν έχει αρμοδιότητα στην επίλυση οικονομικών διαφορών μεταξύ καταναλωτή και εταιρείας, (π.χ. αμφισβήτηση λογαριασμών, επιστροφή χρημάτων, αποζημιώσεις), επεξεργάζεται τις συγκεκριμένες καταγγελίες και ελέγχει εάν υφίσταται παράβαση της τηλεπικοινωνιακής νομοθεσίας από τους παρόχους, προκειμένου να επιβάλει τις δέουσες κυρώσεις. Ειδικότερα, η ΕΕΤΤ διερευνά αν οι πάροχοι ενημερώνουν επαρκώς τους καταναλωτές σύμφωνα και με τις υποχρεώσεις τους στο πλαίσιο του Κώδικα Δεοντολογίας υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Επισημαίνεται ότι για την επίλυση οικονομικών διαφορών αρμόδια είναι τα πολιτικά δικαστήρια, ενώ για εξώδικη επίλυση, αρμόδιος είναι ο Συνήγορος του Καταναλωτή.

Παράλληλα, για την προστασία των καταναλωτών οι οποίοι πραγματοποιούν κλήσεις σε διεθνείς προορισμούς, η ΕΕΤΤ επισημαίνει προς τους καταναλωτές τα εξής:

  • Συχνά, τα πακέτα σταθερής τηλεφωνίας που προσφέρουν οι πάροχοι σταθερής τηλεφωνίας προσφέρουν δωρεάν διεθνείς κλήσεις προς σταθερούς αριθμούς.
  • Αν ενδιαφέρεστε να συμβληθείτε ή έχετε ήδη συμβληθεί με κάποιον πάροχο για ένα τέτοιο πακέτο, είναι σκόπιμο να ενημερωθείτε από τον πάροχο σας αναλυτικά για το εάν υπάρχει χρέωση για κλήσεις σε διεθνείς προορισμούς, το ύψος της χρέωσης αυτής, καθώς και για πιθανές εξαιρέσεις αριθμών από την συγκεκριμένη προσφορά.
  • Οι πάροχοι είναι υποχρεωμένοι από την τηλεπικοινωνιακή νομοθεσία να αναρτούν στην ιστοσελίδα τους αναλυτικό τιμοκατάλογο, έτσι ώστε να μπορεί το καταναλωτικό κοινό να ενημερωθεί σχετικά με τις χρεώσεις των υπηρεσιών που παρέχουν. Επίσης, κάποιοι πάροχοι διαθέτουν στην ιστοσελίδα τους ειδικό εργαλείο (on line tool) που ενημερώνει για την ειδικότερη χρέωση κλήσης προς κάθε τηλεφωνικό αριθμό.
  • Πριν καλέσετε έναν συγκεκριμένο διεθνή τηλεφωνικό αριθμό, ενημερωθείτε από τον πάροχο σας αν ο συγκεκριμένος διεθνής τηλεφωνικός αριθμός εμπίπτει σε ειδικές διατάξεις της σύμβασης σας, που ενδέχεται να τον αποκλείουν από πακέτα δωρεάν χρόνου ομιλίας(π.χ. είναι ειδικής χρέωσης, μη γεωγραφικός, κτλ.)
  • Σε περίπτωση οικονομικής διαφοράς διαβάστε προσεκτικά τους όρους της σύμβασης που έχετε συνάψει με τον τηλεπικοινωνιακό σας πάροχο, ώστε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες προς επίλυση της.

Η ΕΕΤΤ το τελευταίο διάστημα έχει γίνει αποδέκτης καταγγελιών από συνδρομητές σταθερής τηλεφωνίας, σχετικά με χρεώσεις τηλεφωνικών κλήσεων που είχαν πραγματοποιήσει προς διεθνείς τηλεφωνικούς αριθμούς (κυρίως στο Ηνωμένο Βασίλειο), ενώ το πακέτο τηλεφωνίας για το οποίο είχαν συμβληθεί περιελάμβανε δωρεάν κλήσεις προς διεθνείς προορισμούς.

Μολονότι η ΕΕΤΤ δεν έχει αρμοδιότητα στην επίλυση οικονομικών διαφορών μεταξύ καταναλωτή και εταιρείας, (π.χ. αμφισβήτηση λογαριασμών, επιστροφή χρημάτων, αποζημιώσεις), επεξεργάζεται τις συγκεκριμένες καταγγελίες και ελέγχει εάν υφίσταται παράβαση της τηλεπικοινωνιακής νομοθεσίας από τους παρόχους, προκειμένου να επιβάλει τις δέουσες κυρώσεις. Ειδικότερα, η ΕΕΤΤ διερευνά αν οι πάροχοι ενημερώνουν επαρκώς τους καταναλωτές σύμφωνα και με τις υποχρεώσεις τους στο πλαίσιο του Κώδικα Δεοντολογίας υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Επισημαίνεται ότι για την επίλυση οικονομικών διαφορών αρμόδια είναι τα πολιτικά δικαστήρια, ενώ για εξώδικη επίλυση, αρμόδιος είναι ο Συνήγορος του Καταναλωτή.

Παράλληλα, για την προστασία των καταναλωτών οι οποίοι πραγματοποιούν κλήσεις σε διεθνείς προορισμούς, η ΕΕΤΤ επισημαίνει προς τους καταναλωτές τα εξής:

  • Συχνά, τα πακέτα σταθερής τηλεφωνίας που προσφέρουν οι πάροχοι σταθερής τηλεφωνίας προσφέρουν δωρεάν διεθνείς κλήσεις προς σταθερούς αριθμούς.
  • Αν ενδιαφέρεστε να συμβληθείτε ή έχετε ήδη συμβληθεί με κάποιον πάροχο για ένα τέτοιο πακέτο, είναι σκόπιμο να ενημερωθείτε από τον πάροχο σας αναλυτικά για το εάν υπάρχει χρέωση για κλήσεις σε διεθνείς προορισμούς, το ύψος της χρέωσης αυτής, καθώς και για πιθανές εξαιρέσεις αριθμών από την συγκεκριμένη προσφορά.
  • Οι πάροχοι είναι υποχρεωμένοι από την τηλεπικοινωνιακή νομοθεσία να αναρτούν στην ιστοσελίδα τους αναλυτικό τιμοκατάλογο, έτσι ώστε να μπορεί το καταναλωτικό κοινό να ενημερωθεί σχετικά με τις χρεώσεις των υπηρεσιών που παρέχουν. Επίσης, κάποιοι πάροχοι διαθέτουν στην ιστοσελίδα τους ειδικό εργαλείο (on line tool) που ενημερώνει για την ειδικότερη χρέωση κλήσης προς κάθε τηλεφωνικό αριθμό.
  • Πριν καλέσετε έναν συγκεκριμένο διεθνή τηλεφωνικό αριθμό, ενημερωθείτε από τον πάροχο σας αν ο συγκεκριμένος διεθνής τηλεφωνικός αριθμός εμπίπτει σε ειδικές διατάξεις της σύμβασης σας, που ενδέχεται να τον αποκλείουν από πακέτα δωρεάν χρόνου ομιλίας(π.χ. είναι ειδικής χρέωσης, μη γεωγραφικός, κτλ.)
  • Σε περίπτωση οικονομικής διαφοράς διαβάστε προσεκτικά τους όρους της σύμβασης που έχετε συνάψει με τον τηλεπικοινωνιακό σας πάροχο, ώστε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες προς επίλυση της.

Η ΕΕΤΤ το τελευταίο διάστημα έχει γίνει αποδέκτης καταγγελιών από συνδρομητές σταθερής τηλεφωνίας, σχετικά με χρεώσεις τηλεφωνικών κλήσεων που είχαν πραγματοποιήσει προς διεθνείς τηλεφωνικούς αριθμούς (κυρίως στο Ηνωμένο Βασίλειο), ενώ το πακέτο τηλεφωνίας για το οποίο είχαν συμβληθεί περιελάμβανε δωρεάν κλήσεις προς διεθνείς προορισμούς.

Μολονότι η ΕΕΤΤ δεν έχει αρμοδιότητα στην επίλυση οικονομικών διαφορών μεταξύ καταναλωτή και εταιρείας, (π.χ. αμφισβήτηση λογαριασμών, επιστροφή χρημάτων, αποζημιώσεις), επεξεργάζεται τις συγκεκριμένες καταγγελίες και ελέγχει εάν υφίσταται παράβαση της τηλεπικοινωνιακής νομοθεσίας από τους παρόχους, προκειμένου να επιβάλει τις δέουσες κυρώσεις. Ειδικότερα, η ΕΕΤΤ διερευνά αν οι πάροχοι ενημερώνουν επαρκώς τους καταναλωτές σύμφωνα και με τις υποχρεώσεις τους στο πλαίσιο του Κώδικα Δεοντολογίας υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Επισημαίνεται ότι για την επίλυση οικονομικών διαφορών αρμόδια είναι τα πολιτικά δικαστήρια, ενώ για εξώδικη επίλυση, αρμόδιος είναι ο Συνήγορος του Καταναλωτή.

Παράλληλα, για την προστασία των καταναλωτών οι οποίοι πραγματοποιούν κλήσεις σε διεθνείς προορισμούς, η ΕΕΤΤ επισημαίνει προς τους καταναλωτές τα εξής:

  • Συχνά, τα πακέτα σταθερής τηλεφωνίας που προσφέρουν οι πάροχοι σταθερής τηλεφωνίας προσφέρουν δωρεάν διεθνείς κλήσεις προς σταθερούς αριθμούς.
  • Αν ενδιαφέρεστε να συμβληθείτε ή έχετε ήδη συμβληθεί με κάποιον πάροχο για ένα τέτοιο πακέτο, είναι σκόπιμο να ενημερωθείτε από τον πάροχο σας αναλυτικά για το εάν υπάρχει χρέωση για κλήσεις σε διεθνείς προορισμούς, το ύψος της χρέωσης αυτής, καθώς και για πιθανές εξαιρέσεις αριθμών από την συγκεκριμένη προσφορά.
  • Οι πάροχοι είναι υποχρεωμένοι από την τηλεπικοινωνιακή νομοθεσία να αναρτούν στην ιστοσελίδα τους αναλυτικό τιμοκατάλογο, έτσι ώστε να μπορεί το καταναλωτικό κοινό να ενημερωθεί σχετικά με τις χρεώσεις των υπηρεσιών που παρέχουν. Επίσης, κάποιοι πάροχοι διαθέτουν στην ιστοσελίδα τους ειδικό εργαλείο (on line tool) που ενημερώνει για την ειδικότερη χρέωση κλήσης προς κάθε τηλεφωνικό αριθμό.
  • Πριν καλέσετε έναν συγκεκριμένο διεθνή τηλεφωνικό αριθμό, ενημερωθείτε από τον πάροχο σας αν ο συγκεκριμένος διεθνής τηλεφωνικός αριθμός εμπίπτει σε ειδικές διατάξεις της σύμβασης σας, που ενδέχεται να τον αποκλείουν από πακέτα δωρεάν χρόνου ομιλίας(π.χ. είναι ειδικής χρέωσης, μη γεωγραφικός, κτλ.)
  • Σε περίπτωση οικονομικής διαφοράς διαβάστε προσεκτικά τους όρους της σύμβασης που έχετε συνάψει με τον τηλεπικοινωνιακό σας πάροχο, ώστε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες προς επίλυση της.

Η ΕΕΤΤ το τελευταίο διάστημα έχει γίνει αποδέκτης καταγγελιών από συνδρομητές σταθερής τηλεφωνίας, σχετικά με χρεώσεις τηλεφωνικών κλήσεων που είχαν πραγματοποιήσει προς διεθνείς τηλεφωνικούς αριθμούς (κυρίως στο Ηνωμένο Βασίλειο), ενώ το πακέτο τηλεφωνίας για το οποίο είχαν συμβληθεί περιελάμβανε δωρεάν κλήσεις προς διεθνείς προορισμούς.

Μολονότι η ΕΕΤΤ δεν έχει αρμοδιότητα στην επίλυση οικονομικών διαφορών μεταξύ καταναλωτή και εταιρείας, (π.χ. αμφισβήτηση λογαριασμών, επιστροφή χρημάτων, αποζημιώσεις), επεξεργάζεται τις συγκεκριμένες καταγγελίες και ελέγχει εάν υφίσταται παράβαση της τηλεπικοινωνιακής νομοθεσίας από τους παρόχους, προκειμένου να επιβάλει τις δέουσες κυρώσεις. Ειδικότερα, η ΕΕΤΤ διερευνά αν οι πάροχοι ενημερώνουν επαρκώς τους καταναλωτές σύμφωνα και με τις υποχρεώσεις τους στο πλαίσιο του Κώδικα Δεοντολογίας υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Επισημαίνεται ότι για την επίλυση οικονομικών διαφορών αρμόδια είναι τα πολιτικά δικαστήρια, ενώ για εξώδικη επίλυση, αρμόδιος είναι ο Συνήγορος του Καταναλωτή.

Παράλληλα, για την προστασία των καταναλωτών οι οποίοι πραγματοποιούν κλήσεις σε διεθνείς προορισμούς, η ΕΕΤΤ επισημαίνει προς τους καταναλωτές τα εξής:

  • Συχνά, τα πακέτα σταθερής τηλεφωνίας που προσφέρουν οι πάροχοι σταθερής τηλεφωνίας προσφέρουν δωρεάν διεθνείς κλήσεις προς σταθερούς αριθμούς.
  • Αν ενδιαφέρεστε να συμβληθείτε ή έχετε ήδη συμβληθεί με κάποιον πάροχο για ένα τέτοιο πακέτο, είναι σκόπιμο να ενημερωθείτε από τον πάροχο σας αναλυτικά για το εάν υπάρχει χρέωση για κλήσεις σε διεθνείς προορισμούς, το ύψος της χρέωσης αυτής, καθώς και για πιθανές εξαιρέσεις αριθμών από την συγκεκριμένη προσφορά.
  • Οι πάροχοι είναι υποχρεωμένοι από την τηλεπικοινωνιακή νομοθεσία να αναρτούν στην ιστοσελίδα τους αναλυτικό τιμοκατάλογο, έτσι ώστε να μπορεί το καταναλωτικό κοινό να ενημερωθεί σχετικά με τις χρεώσεις των υπηρεσιών που παρέχουν. Επίσης, κάποιοι πάροχοι διαθέτουν στην ιστοσελίδα τους ειδικό εργαλείο (on line tool) που ενημερώνει για την ειδικότερη χρέωση κλήσης προς κάθε τηλεφωνικό αριθμό.
  • Πριν καλέσετε έναν συγκεκριμένο διεθνή τηλεφωνικό αριθμό, ενημερωθείτε από τον πάροχο σας αν ο συγκεκριμένος διεθνής τηλεφωνικός αριθμός εμπίπτει σε ειδικές διατάξεις της σύμβασης σας, που ενδέχεται να τον αποκλείουν από πακέτα δωρεάν χρόνου ομιλίας(π.χ. είναι ειδικής χρέωσης, μη γεωγραφικός, κτλ.)
  • Σε περίπτωση οικονομικής διαφοράς διαβάστε προσεκτικά τους όρους της σύμβασης που έχετε συνάψει με τον τηλεπικοινωνιακό σας πάροχο, ώστε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες προς επίλυση της.



Post a Comment