Pages

14 March 2009

Επιχειρήσεις: "Κόβουν" διαφήμιση, bonus και τιμές λόγω κρίσης

Ένα πολύ καλό άρθρο από το Capital.gr που αφορά όλες τις αγορές.

Με 8 στις 10 επιχειρήσεις να δηλώνουν ότι ο κλάδος τους έχει επηρεαστεί σημαντικά από την κρίση, οι περισσότερες δηλώνουν απαισιόξες για το 2009 και σχεδόν οι μισές έχουν προχωρήσει σε περικοπή εξόδων για διαφήμιση και bonus στελεχών, αλλά και σε μείωση των τιμών των προϊόντων τους.

Η έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου της Αθήνας, που πραγματοποιήθηκε από ομάδα φοιτητών με επικεφαλής τους καθηγητές κ. Γιώργο Αυλωνίτη και Γιώργο Μπάλτα και παρουσιάστηκε σε ημερίδα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης, είναι αποκαλυπτική των προθέσεων των επιχειρηματιών:

- 4 στους 10 μείωσαν τις δαπάνες για διαφήμιση και για τα bonus στα στελέχη τους.

- 1 στις 4 έχουν ήδη μειώσει τις τιμές.



Επιπλέον, σε μείωση τιμών προχωρούν κυρίως οι επιχειρήσεις, που εκτιμούν ότι ο κλάδος τους έχει πληγεί σημαντικά από την κρίση.



Η κίνηση αυτή έχει να κάνει και με τις εκτιμήσεις των στελεχών αυτών των επιχειρήσεων, που στη συντριπτική τους πλειοψηφία εκτιμούν ότι οι πελάτες τους θα αγοράζουν προϊόντα με βάση τη χαμηλή τιμή.


Η μείωση τιμών, στις οποίες έχουν ήδη προχωρήσει πολλές αλυσίδες, φτάνει στο 20%.

Πάντως, στελέχη των επιχειρήσεων εμφανίζονται ιδιαίτερα απαισιόδοξα, σε ό,τι αφορά τις προοπτικές για το 2009, τόσο για την εταιρεία τους συνολικά, όσο και για τις πωλήσεις και τα κέρδη. Αξίζει, βέβαια, να σημειωθεί το παράδοξο της αισιοδοξίας τους αναφορικά με το μερίδιο αγοράς.


Το 20% εκτιμά ότι η κατάσταση θα είναι καλύτερη,
Το 44,5% εκτιμά ότι η κατάσταση θα είναι χειρότερη και
Το 35,5% εκτιμά ότι η κατάσταση θα παραμείνει αμετάβλητη.


Οι πλέον απαισιόδοξες εμφανίζονται και σε αυτή την περίπτωση οι μεγάλες επιχειρήσεις.



Η απαισιοδοξία πηγάζει κυρίως από την υπάρχουσα ήδη πτώση σε πωλήσεις και κέρδη. Εδώ, πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι οι απόψεις είναι μοιρασμένες μεταξύ αυτών που μιλούν για πτωτική πορεία και αυτών που υποστηρίζουν ότι η εικόνα είναι αμετάβλητη.



Τα στελέχη των επιχειρήσεων βλέπουν και κύμα εξαγορών, συγχωνεύσεων και «συνεργασιών», με τις τελευταίες να κερδίζουν τις προτιμήσεις των ερωτηθέντων.


Πηγή Capital.gr



Post a Comment