Pages

28 March 2009

"Μέτωπο" Forthnet, HOL και Tellas κατά του ΟΤΕ για παραπλάνηση του κοινού.

27 03 2009 - Oι τρεις μεγαλύτερες εταιρείες στον χώρο της σταθερής τηλεφωνίας, Forthnet, Hellas On Line και Tellas, σε λεπτομερή ανακοίνωσή τους κατηγορούν τον Οργανισμό Τηλεπικοινωνιών πως προκαλεί λανθασμένες εντυπώσεις στους καταναλωτές, δυσφημώντας τους παρόχους υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας και ευρυζωνικών υπηρεσιών, μέσα από το λεκτικό και τους συμβολισμούς που χρησιμοποιούνται στις τηλεοπτικές διαφημίσεις.

Το ακριβές κείμενο της ανακοίνωσης των τριών εταιρειών είναι το ακόλουθο:

« Με στόχο την πλήρη ενημέρωση των καταναλωτών, οι Forthnet, hellas online και Τellas δηλώνουν τα εξής:

Η διαφημιστική καμπάνια που υλοποιεί η εταιρεία ΟΤΕ για το προϊόν ευρυζωνικού Internet που διαθέτει, με όχημα δήθεν το χιούμορ, δημιουργεί λάθος εντυπώσεις στους καταναλωτές και δυσφημεί τους παρόχους υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας και ευρυζωνικών υπηρεσιών, μέσω της γλώσσας αλλά κυρίως των συμβολισμών που χρησιμοποιεί.

Χωρίς να προσφέρει οποιοδήποτε πραγματικό στοιχείο σχετικά με τον ισχυρισμό που προβάλλει, ότι το ευρυζωνικό Internet από τον ΟΤΕ είναι η μόνη αξιόπιστη πρόταση υπηρεσιών ADSL, η συγκεκριμένη επικοινωνία, βασίζεται στην εικόνα ενός καταναλωτή που καταφεύγει σε ακροβατικά προκειμένου να απολαύσει αμφίβολης αποτελεσματικότητας ευρυζωνικές υπηρεσίες.

Αυτή η τακτική του ΟΤΕ, ξεφεύγει από κάθε όριο θεμιτού ανταγωνισμού βασιζόμενου σε εμπορικά ή και τεχνολογικά κριτήρια και μοναδικό στόχο έχει την αύξηση του βραχυπρόθεσμου εμπορικού οφέλους του οργανισμού, όχι μέσω της παροχής στοιχείων, αλλά μέσω της απροκάλυπτης απαξίωσης στη συνείδηση του καταναλωτή των λοιπών παρόχων σταθερής τηλεφωνίας & ευρυζωνικών υπηρεσιών.

Με αυτή του την ενέργεια, ο ΟΤΕ μηδενίζει ενσυνείδητα τη συμβολή και συμμετοχή των παρόχων στην εθνική προσπάθεια για την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας στην Ελλάδα, ενώ υποτιμά και τους πάνω από 700.000 καταναλωτές που έχουν επιλέξει να καλύπτουν τις τηλεπικοινωνιακές τους ανάγκες, χωρίς να πληρώνουν μηναίο πάγιο στον Oργανισμό.

Οι Forthnet, hellas online και Τellas, απασχολούν συνολικά 2.000 άτομα και έχουν υλοποιήσει ως σήμερα επενδύσεις ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών που ξεπερνούν τα € 600 εκατ., για να δημιουργήσουν σύγχρονα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα παροχής ευρυζωνικών υπηρεσιών. Χάρη στις επενδύσεις αυτές, προχώρησε η ουσιαστική απελευθέρωση του κλάδου των τηλεπικοινωνιών και ενισχύθηκε ο ανταγωνισμός προς όφελος των χρηστών. Είναι ενδεικτικό ότι συνολικά, ο δείκτης τιμών καταναλωτή στη σταθερή τηλεφωνία για την διετία 2007-2008 μειώθηκε κατά 7,2%, ενώ η μείωση του μέσου κόστους ευρυζωνικής πρόσβασης ξεπέρασε το 52% την ίδια περίοδο.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι οι Forthnet, hellas online και Tellas έχουν αναλάβει την υλοποίηση του 85% του μεγαλύτερου έργου ευρυζωνικής κάλυψης της Ελληνικής περιφέρειας στο πλαίσιο του μέτρου 4.2 του επιχειρησιακού προγράμματος «Κοινωνία της Πληροφορίας», με στόχο την άμβλυνση του ψηφιακού χάσματος μεταξύ κέντρου και περιφέρειας. Πρακτικά, η επιτάχυνση του ευρυζωνικού βηματισμού της χώρας πραγματοποιήθηκε με την εισαγωγή της αποδεσμοποίησης του τοπικού βρόχου (LLU) στο τέλος του 2006,οδηγώντας τη χώρα μας μέσα σε δύο μόλις χρόνια, από τις 488.000 (12/2006) στις 1.500.000 (12/2008) ευρυζωνικές συνδέσεις, εκ των οποίων το 36% παρέχονται αποκλειστικά από τα ιδιόκτητα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα των παρόχων.

Παράλληλα, το διάστημα αυτό παρατηρήθηκε έκρηξη νέων υπηρεσιών η οποία συνεχίζεται και σήμερα, αλλά και μεγάλη πρόοδος στο θέμα των ταχυτήτων ευρυζωνικού Internet. Σήμερα, το 93% των καταναλωτών που έχουν επιλέξει ευρυζωνικές συνδέσεις αποκλειστικά μέσω των δικτύων των παρόχων, απολαμβάνουν ταχύτητες πάνω από 10Mbps, οδηγώντας έτσι και την μέση ταχύτητα πρόσβασης στην χώρα σε τριπλασιασμό την διετία 2007-2008 (από 982 kbps σε 2.850 kbps).

Όλα τα παραπάνω, καθιστούν αδιαμφισβήτητο το γεγονός ότι η απελευθέρωση της αγοράς συνέβαλε τόσο στην αύξηση των επιλογών όσο και στη μείωση του κόστους των τηλεπικοινωνιών προς όφελος του καταναλωτή.

Είναι λυπηρό το γεγονός ότι ο ΟΤΕ επιλέγει ως στρατηγική προώθησης των προϊόντων του τη δυσφήμηση και την απαξίωση ενός ολόκληρου κλάδου. Η στρατηγική αυτή στρέφεται τελικά ενάντια στην ευρυζωνικότητα, αφού ευνοεί μυωπικά τη διατήρηση μια μικρής, μονοπωλιακής, ελεγχόμενης αγοράς και όχι μιας ευρείας , δυναμικής και ανταγωνιστικής αγοράς που θέτει στο επίκεντρο το όφελος του καταναλωτή. Θα αναμέναμε από τον δεσπόζοντα οργανισμό της χώρας να αντιμετωπίζει με μεγαλύτερη υπευθυνότητα την υπόθεση της ευρυζωνικότητας, προβάλλοντας τα πλεονεκτήματά της και όχι να αναπτύσσει φοβικά τεχνολογικά σύνδρομα.

Με γνώμονα όλα τα παραπάνω και με το ρυθμό αύξησης των ευρυζωνικών συνδέσεων μέσω αδεσμοποίητης πρόσβασης στον τοπικό βρόχο να είναι πλέον κυρίαρχος στην αγορά, oι Forthnet, hellas online και Tellas συνεχίζουν τις αναπτυξιακές επενδύσεις τους με στόχο να προσφέρουν ανταγωνιστικές υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας και Internet σε κάθε γωνιά της χώρας μας, προς όφελος τους υγιούς ανταγωνισμού και του Έλληνα καταναλωτή».

και η απάντηση του ΟΤΕ:

Αθήνα, 27/03/2009

Σε συνέχεια της χθεσινής κοινής ανακοίνωσης τριών εναλλακτικών παρόχων σχετικά με διαφημιστική καμπάνια του ΟΤΕ, που προβάλλεται αυτές τις ημέρες για το conn-x, το νούμερο 1 ADSL στην Ελλάδα, και με στόχο την πλήρη ενημέρωση των καταναλωτών, ο ΟΤΕ ενημερώνει ότι:

Το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας έχει ήδη αποφανθεί από τις 5/12/2008 (Α/3848) για το δημιουργικό της συγκεκριμένης διαφήμισης.

Συγκεκριμένα, η απόφαση του ΣΕΕ αναφέρει χαρακτηριστικά ότι ομόφωνα έκρινε για τη διαφημιστική επικοινωνία: «στα πλαίσια της δημιουργικής ελευθερίας και του χιούμορ κινείται εντός των ορίων της δεοντολογίας και δε συνιστά απαξίωση των ανταγωνιστικών προϊόντων ή εταιρειών».

Η απόφαση αυτή του ΣΕΕ παραμένει σε ισχύ, όπως αποδεικνύεται και από νέα απόφαση του ΣΕΕ στις 6/3/2009 (Α/3931) όταν και πάλι οι τρεις εταιρείες είχαν προσφύγει εναντίον του ΟΤΕ για το ίδιο θέμα. Τότε, το ΣΕΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι: «έχουν ήδη κριθεί με την Α/3848/5.12.2008 Απόφαση της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής όσον αφορά στο δημιουργικό μέρος».

Το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας είναι το όργανο αυτοδέσμευσης και τήρησης της δεοντολογίας στη διαφήμιση, στο οποίο συμμετέχουν εκπρόσωποι διαφημιστικών εταιρειών, διαφημιζομένων και ΜΜΕ.




Post a Comment