Pages

22 May 2009

Την δυσκολότερη χρονιά της ιστορία της διανύει η κινητή τηλεφωνία

21 05 2009 - Τη δυσκολότερη χρονιά στην ιστορία της διανύει φέτος η κινητή τηλεφωνία, με πτώση 10% το πρώτο τρίμηνο στις πωλήσεις του κλάδου διεθνώς. Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής είναι οι αναδιαρθρώσεις στις επιχειρήσεις και η μείωση θέσεων εργασίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε σήμερα το Ινστιτούτο Γκάρτνερ, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 9,4% το πρώτο τρίμηνο του έτους, σε 269 εκατ. μονάδες, που αποτελεί την πιο μεγάλη μείωση που έχει καταγραφεί ποτέ σε αυτήν την περίοδο.

Για το σύνολο του έτους, το Ινστιτούτο προβλέπέι υποχώρηση κατά 4,2%, που οφείλεται στην οικονομική κρίση και στον κορεσμό ορισμένου αριθμού αγορών.
Συνεπώς, το 2009 πρόκειται να είναι «λίγο πολύ πιο δύσκολο» και από το 2001, κατά το οποίο είχε καταγραφεί πτώση 3,7% στις πωλήσεις, όταν έσκασε η φούσκα του Ιντερνέτ. Μετριασμένη κατά το 2008, η μείωση αυτή θέτει τέλος σε μία συνεχιζόμενη ανοδική πορεία του τομέα τα τελευταία έξι χρόνια.

«Πρόκειται για μία μεγάλη κρίση, που δεν έχει προηγούμενο», τονίζει ο Μικαέλ Νικ, του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών και Τηλεματικών στην Ευρώπη (Idate), υπενθυμίζοντας πως το 2001 η βιομηχανία της κινητής τηλεφωνίας «ήταν τρεις φορές λιγότερο σημαντική απ΄όσο σήμερα», με πωλήσεις 400 εκατ. μονάδων, έναντι 1,2 δισ.μονάδων το 2008.

Το μεγαλύτερο θύμα της κρίσης είναι η αμερικανική εταιρεία Motorola, η οποία για την περίοδο αυτή, λόγω της έλλειψης επίκαιρων στις τάσεις της αγοράς προϊόντων της, είδε τις πωλήσεις της να καταρρακώνονται κατά 45% και έχασε την τρίτη θέση στην παγκόσμια αγορά, την οποία καταλαμβάνει η νοτιοκορεάτικη LG.

Η σουηδική-ιαπωνική κοινοπραξία Sony-Ericsson κατέγραψε από την πλευρά της μείωση 35% στο πρώτο τρίμηνο, τρίτο συνεχόμενο με καθοδικές τάσεις στις πωλήσεις.
Ακόμη και το πρώτο όνομα στην παγκόσμια αγορά, η φιλανδική Nokia, υποφέρει από την κρίση. Οι πωλήσεις της αυτό το τρίμηνο για πρώτη φορά στην τελευταία διετία έπεσαν κάτω από το όριο των 100 εκατ. κινητών, ενώ οι μέσες τιμές πώλησής τους μειώθηκαν κατά 18%, ελαττώνοντας έτσι τα έσοδα της εταιρείας.

Στο περιβάλλον αυτό, οι κατασκευαστές έχουν αναγκασθεί να ανασυνταχθούν όσον αφορά την στρατηγική τους. Αφ’ ενός εστιάζονται περισσότερο στη διάθεση τηλεφώνων που προσφέρουν στους χρήστες τους πολλές υπηρεσίες (κυρίως πρόσβαση στο Ιντερνέτ), ή στην παροχή υπηρεσιών.

Οι αναδιαρθρώσεις αυτές είχαν και σοβαρές συνέπειες σε κοινωνικό επίπεδο: η Motorola ανακοίνωσε από το φθινόπωρο μείωση κατά 5.000 εργαζομένους του αριθμού του προσωπικού της στον τομέα των κινητών τηλεφώνων, η Sony -Ericsson από τον Ιούλιο μείωση 4.000 θέσεων εργασίας, ενώ η Nokia από τον Νοέμβριο 4.600, εκ των οποίων οι 1.300 θέσεις μειώθηκαν μέσω του προγράμματος εθελούσιας εξόδου.

Απεναντίας, ορισμένοι κατασκευαστές γνωρίζουν ασυνήθιστα μεγάλη άνοδο, όπως οι νοτιοκορεάτικες Samsung και LG, που έχουν επενδύσει στα τηλέφωνα με οθόνη αφής (touch screen), ή ακόμη οι Apple και BlackBerry, που επωφελούνται από τη μεγάλη ζήτηση για τα έξυπνα τηλέφωνα (smartphones).

Πηγή www.emea.gr



Post a Comment