Pages

25 July 2009

ΕΕΤΤ: Νέο Σχέδιο Μέτρων για τις Χονδρικές Αγορές Φυσικής Πρόσβασης σε Υποδομή Δικτύου Σταθερής Θέσης (Αγορά 4) και Ευρυζωνικής Πρόσβασης (Αγορά 5)

23 07 2009 - Στην υιοθέτηση των νέων Σχεδίων Μέτρων αναφορικά με  τις  χονδρικές αγορές  που εξυπηρετούν τη λιανική αγορά ευρυζωνικής πρόσβασης στο διαδίκτυο προέβη με Απόφαση της η Ολομέλεια της ΕΕΤΤ.

Συγκεκριμένα, τα εν λόγω Σχέδια Μέτρων αφορούν τις χονδρικές Αγορές φυσικής πρόσβασης σε υποδομή δικτύου σε σταθερή θέση (συμπεριλαμβανομένης της πλήρως και μεριζόμενης αδεσμοποίητης πρόσβασης) (Αγορά 4)  και χονδρικής ευρυζωνικής πρόσβασης ή αλλιώς ΧΕΠ (Αγορά 5).

Σημειώνεται ότι τα νέα Σχέδια Μέτρων εγκρίθηκαν από τη Ευρωπαϊκή Επιτροπή μετά τη σχετική Κοινοποίηση στην οποία προέβη η ΕΕΤΤ, σύμφωνα με τις σχετικές Εθνικές και Κοινοτικές Διατάξεις.

Σύμφωνα με την ανάλυση των εν λόγω αγορών, η ΕΕΤΤ ορίζει τον ΟΤΕ ως έχοντα Σημαντική Ισχύ (ΣΙΑ) και στις δύο ανωτέρω αγορές. Ο ΟΤΕ συνεχίζει να υπόκειται στις υποχρεώσεις που του είχαν επιβληθεί και στον προηγούμενο κύκλο ανάλυσης αγορών. Οι υποχρεώσεις αυτές διευρύνονται και επεκτείνονται στο 2ο κύκλο ανάλυσης προς όφελος του ανταγωνισμού, ως ακολούθως:

  • Υποχρέωση να παρέχει στους εναλλακτικούς παρόχους πρόσβαση σε αγωγούς/σωληνώσεις και φρεάτια στην αγορά φυσικής πρόσβασης (duct sharing)
  • Υποχρέωση παροχής πρόσβασης τύπου ΧΕΠ (bitstream) σε σημεία νέου ευρυζωνικού εξοπλισμού του ΟΤΕ πιο κοντά στον τελικό χρήστη (πχ σε ΚΑΦΑΟ). Το συγκεκριμένο σημείο πρόσβασης αυξάνει τις δυνατότητες δραστηριοποίησης των εναλλακτικών παρόχων σε νέες, μελλοντικές και αναπτυγμένες υπηρεσίες. 
  • Αλλαγή του τρόπου τιμολόγησης των υπηρεσιών τύπου ΧΕΠ (bitstream)  από τη μέθοδο του retail minus στη μέθοδο της κοστοστρέφειας
  • Εξειδίκευση  της ήδη υφιστάμενης υποχρέωσης του ΟΤΕ για μη διακριτική μεταχείριση των εναλλακτικών παρόχων ως προς τις υπηρεσίες τύπου ΧΕΠ (bitstream) που θα προσφέρει ο ΟΤΕ, στην περίπτωση που ο ΟΤΕ εισάγει υπηρεσίες με ποιότητα καλύτερη του best effort στο λιανικό του άκρο.

Σημειώνεται ότι η διαδικασία ανάλυσης των συγκεκριμένων χονδρικών αγορών αποσκοπεί στην αύξηση του ανταγωνισμού μεταξύ όλων των τηλεπικοινωνιακών παρόχων ώστε ο τελικός καταναλωτής να απολαμβάνει νέες υπηρεσίες ευρυζωνικής πρόσβασης στο διαδίκτυο σε χαμηλές τιμές σε κάθε σημείο της Ελληνικής Επικρατείας.



Post a Comment