Pages

06 July 2009

Τι είναι το Paris Metro Pricing

05 07 2009 - Μέχρι πριν από μερικές δεκαετίες, το Μετρό της πόλης του Παρισιού χρησιμοποιούσε ένα εξαιρετικά απλό και πάρα πολύ αποτελεσματικό σύστημα τιμολόγησης το οποίο έχει μείνει γνωστό στους οικονομικούς κύκλους με την ονομασία Paris Metro Pricing.

image Σύμφωνα με αυτό το σύστημα, το κόστος ενός εισιτηρίου πρώτης θέσης ήταν διπλάσιο από εκείνο της δεύτερης, ενώ η μόνη διαφορά μεταξύ των βαγονιών πρώτης και δεύτερης θέσης ήταν το τεράστιο 1 με το οποίο ήταν βαμμένα τα πρώτα!

Το βασικό χαρακτηριστικό αυτής της τιμολογιακής πολιτικής ήταν η αυτορύθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών που παρείχε η εταιρεία στους πελάτες της. 'Oπως ήταν φυσικό, οι περισσότεροι επιβάτες προτιμούσαν να ταξιδεύουν στη δεύτερη θέση όπου το εισιτήριο ήταν σημαντικά φθηνότερο. 'Eτσι, όμως στη δεύτερη θέση προκαλείτο αρκετός συνωστισμός, ενώ στην πρώτη το ταξίδι ήταν πολύ πιο άνετο.

Αν υποθέσουμε τώρα ότι για κάποιους λόγους οι επιβάτες της δεύτερης θέσης γίνονταν τόσοι πολλοί ώστε να εμφανίζεται σοβαρό πρόβλημα πληρώτητας, τότε οι ευπορότεροι (ή οι πιο ευαίσθητοι) από τους επιβάτες θα "μετακόμιζαν" στην ανετότερη πρώτη θέση, μειώνοντας την πολυκοσμία και αυξάνοντας τα έσοδα της εταιρείας. Αν πάλι πολλοί άνθρωποι επέλεγαν στην πρώτη θέση για τις μετακινήσεις τους, τότε σύντομα κάποιοι από αυτούς θα έφταναν στο συμπέρασμα πως το ακριβότερο εισιτήριο δεν τους προσφέρει κάτι ουσιώδες και θα άρχιζαν να χρησιμοποιούν τη δεύτερη θέση.

Με άλλα λόγια, χάρη στο σύστημα αυτό οι χρήστες μιας υπηρεσίας (λόγω του κατάλληλου οικονομικού κινήτρου) καθορίζουν μόνοι τους το επίπεδο υπηρεσιών που επιθυμούν.

Δεν προτείνω φυσικά αυτούσια τη χρήση μιας παρόμοιας πολιτικής επειδή οι περισσότερες εταιρείες δεν διαθέτουν τόσο ισχυρή θέση στην αγορά όσο το Παρισινό Μετρό. Ωστόσο, μια επιχείρηση θα μπορούσε εύκολα και με μεγάλη επιτυχία να χρησιμοποιήσει ένα αντίστοιχο σχήμα για την κατανομή των πόρων της.

Για παράδειγμα, μπορεί να προσφέρει στους πελάτες της την επιλογή μεταξύ φθηνής ή premium υπηρεσίας τεχνικής υποστήριξης. Και οι δύο θα διαθέτουν τον ίδιο αριθμό (ή ποιότητα) τεχνικών, αλλά η μια θα είναι σημαντικά φθηνότερη της άλλης. Μακροπρόθεσμα, οι πελάτες θα βρουν μόνοι τους το σημείο ισορροπίας και η εταιρεία θα αξιοποιήσει πλήρως το δυναμικό της, χρησιμοποιώντας απλώς ένα καθαρό και ευκολονόητο σύστημα τιμολόγησης αντί για τις περίπλοκες και μάλλον ανούσιες προσεγγίσεις που ακολουθούνται σήμερα.

Πηγή: mostmedia.blogspot.com



Post a Comment