Pages

02 March 2011

ΟΤΕ: Τέλος το... 35ωρο

01 03 2011 - της Ρόης Χάικου - Μόλις τρία εικοσιτετράωρα από την τηλεδιάσκεψη της Παρασκευής, όπου και ουσιαστικά προαναγγέλθηκαν τα πρώτα μέτρα εξοικονόμησης κόστους, η διοίκηση του ΟΤΕ λαμβάνει τις πρώτες σοβαρές αποφάσεις με στόχο τη μείωση του λειτουργικού κόστους του Οργανισμού, στο πλαίσιο της “δημοσιονομικής” πειθαρχίας που σκοπεύει να επιβάλλει η Deutsche Telekom.

Αναλυτές που παρακολουθούν πολύ στενά τα δρώμενα του Οργανισμού υποστηρίζουν ότι σε αντίθεση με την Cosmote όπου τα περιθώρια περαιτέρω περικοπών έχουν μάλλον εξαντληθεί, στον ΟΤΕ θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο να μην υπάρξει και νέο πρόγραμμα εξοικονόμησης κόστους, πέραν των όσων ήδη ανακοινώθηκαν  και από τα οποία θα εξοικονομηθούν κεφάλαια ύψους 32 εκατ. ευρώ.

Και αυτό διότι στον ΟΤΕ υπάρχουν επιδόματα και έξτρα παροχές σχεδόν επί παντός επιστητού, τα οποία προβλέπονται από συλλογικές συμβάσεις και συμφωνίες των συνδικαλιστών με τις πρώην διοικήσεις, όταν ο Οργανισμός διέπετο από δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία και ήταν μονοπώλιο στην αγορά των τηλεπικοινωνιών.
Μια εργασιακή ελίτ του δημοσίου στην οποία το... τυπικό 8ωρο μάλλον δεν σημαίνει τίποτα, όταν στον ιδιωτικό τομέα θεωρείται το ελάχιστο που μπορεί να απασχοληθεί κάποιος μισθωτός.
Είναι ενδεικτικό ότι η εφαρμογή ωραρίου 40 ωρών την εβδομάδα για τον ΟΤΕ αποτελεί ακόμη και σήμερα το ζητούμενο. Και αυτό γιατί, κάποια διοίκηση καθιέρωσε πριν χρόνια στους εργαζόμενους ωράριο μειωμένο κατά 1 ώρα και 20 λεπτά την εβδομάδα, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις όπου, μέχρι σήμερα, εφαρμόζεται εβδομαδιαίο ωράριο εργασίας 36 ή 35 ωρών.
Αυτό δεν σημαίνει ότι θα καταργηθούν οι νόμιμες ευνοϊκές ρυθμίσεις που προβλέπουν μειωμένο ημερήσιο ωράριο κατά 1 ή 2 ώρες για ορισμένες κατηγορίες εργαζομένων (μητέρες βρεφών, άτομα με συγκεκριμένες παθήσεις κλπ).
Όμως τα δεδομένα στην αγορά έχουν αλλάξει και ο ΟΤΕ καλείται να είναι ανταγωνιστικός και σε επίπεδο λειτουργιών, πολύ περισσότερο όταν τα έσοδά του βαίνουν μειούμενα, αφού χάνει πάνω από 30.000 πελάτες φωνής μηνιαίως και παίρνει μόνο το 15% των νέων ευρυζωνικών συνδέσεων, την ίδια στιγμή που οι βασικοί μέτοχοι, η D.T. λόγω αποτελεσμάτων και το ελληνικό δημόσιο λόγω μνημονίου, προχωρούν σε περικοπές αποδοχών. 
Άλλωστε, τα 766 εκατ. ευρώ που ήταν πέρυσι το κόστος μισθοδοσίας του Οργανισμού -υπερβαίνοντας κατά 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα από τα πάγια- έχουν από καιρό μπει στο μάτι των Γερμανών, οι οποίοι επιδιώκουν πάση θυσία να προστατέψουν την επένδυσή τους και να αποκομίσουν κέρδη από τον ΟΤΕ, καθιστώντας τον μια εταιρεία -ει δυνατόν- στα πρότυπα της Deutsche Telekom. Το συνολικό κόστος εργασίας του ΟΤΕ είναι το πιο σημαντικό στοιχείο της δομής του κόστους του, ανερχόμενο στο 46% αυτού ή στο 35,3% των εσόδων. 
Η δέσμη των μέτρων που ανακοίνωσε ο ΟΤΕ χαρακτηρίζονται από γνώστες των εσωτερικών του Οργανισμού ως... παρωνυχίδα σε σχέση με όσα κόστη θα έπρεπε να περικοπούν, ωστόσο ήταν αυτά που σε πρώτη φάση μπορούν να «ψαλιδιστούν», χωρίς να απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της ΟΜΕ-ΟΤΕ. Δηλαδή πρόκειται για παροχές που δεν προβλέπονταν στις ΣΣΕ ή στον Γενικό Κανονισμό Προσωπικού του ΟΤΕ, ο οποίος ως γνωστόν έχει επικυρωθεί από τη Βουλή και έχει ισχύ νόμου και εν πολλοίς ήταν υπερβολικές και παράλογες.
"Χρυσές” υπερωρίες

Σχεδόν 30 εκατ. ευρώ κόστισε στον ΟΤΕ η υπερωριακή απασχόληση πέρυσι, ενώ τα τελευταία χρόνια ήταν σταθερά στο ύψος των 37-38 εκατ. ευρώ. Και αυτό όταν τα συνολικά καθαρά κέρδη του ομίλου ΟΤΕ στην περσυνή χρήση ήταν 39,6 εκατ. ευρώ. Με αυτά τα δεδομένα, κρίνεται απαραίτητο να περιορισθεί η ανάγκη για υπερωριακή απασχόληση, εφαρμόζοντας σύγχρονα προγράμματα εργασίας (βάρδιες, ευέλικτα ωράρια κλπ.), τα οποία θα καλύπτουν τις πάγιες ανάγκες της εταιρείας, χωρίς να δημιουργούν πρόσθετο κόστος. 
Η καθημερινή εργασία των 8 ωρών και η συγκράτηση των υπερωριών μειώνουν αυτόματα και τα επιπλέον που πλήρωσε ο ΟΤΕ για την προθέρμανση, συντήρηση και καθαρισμό των υπηρεσιακών αυτοκινήτων, αφού πλέον θα γίνεται εντός του ωραρίου και όχι με υπερωριακή απασχόληση, όπως συνέβαινε μέχρι χθες. 
Από τα επιδόματα που αναπροσαρμόζεται είναι και αυτό των οδοιπορικών κατοικίας, ουσιαστικά ένα είδος bonus μετακίνησης από το σπίτι στη δουλειά...

Πηγή:www.capital.gr



Post a Comment