Pages

08 March 2011

Τα brands προσεγγίζουν τις γυναίκες: O δεκάλογος του Facebook Μάρκετινγκ

08 03 2011 - Είστε brand που απευθύνεται στις γυναίκες και κάνει τα πρώτα του βήματα στο Facebook; Πόσα γνωρίζετε για το κοινό σας και με ποιον τρόπο θα το προσεγγίσετε, για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις δυνατότητες αυτής της πολλά υποσχόμενης πλατφόρμας;

Στις Η.Π.Α. σήμερα περίπου 83 εκατ. γυναίκες χρησιμοποιούν το Facebook - στην Ελλάδα, ο αριθμός αυτός ανέρχεται στα 1.348.720 εκατ. - σύμφωνα με το checkfacebook.com, γεγονός που καθιστά το Facebook μία σημαντική πλατφόρμα επικοινωνίας για τους marketers που έχουν brands, προϊόντα ή εταιρείες που απευθύνονται στις γυναίκες.

«Σε κάθε περίπτωση, η παρουσία σας και μόνο στο Facebook δεν αρκεί», λέει η Brette Borrow, Πρόεδρος και Ιδρύτρια του Girls Guide To, του «οδηγού ζωής» μόνο για γυναίκες, «εκτός και αν έχετε ένα brand που γνωρίζουν και αγαπούν οι γυναίκες». Το Facebook προσφέρει ένα σημαντικό εργαλείο στους marketers με τα «Pages», αλλά η αποτελεσματικότητά τους έγκειται στη σωστή αξιοποίησή τους. Για τον λόγο αυτό, καταθέτει στο mashable.com τα 10 «musts» για τους marketers που απευθύνονται σε γυναίκες στο Facebook.

1. Η ποιότητα μετράει
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να έχουν υπόψη τους οι marketers, ανεξαρτήτως μεγέθους εταιρείας, είναι ότι οι γυναίκες βομβαρδίζονται καθημερινά από μηνύματα του Μάρκετινγκ. Εκ πρώτης όψεως, το Facebook δεν διαφέρει από τον «πραγματικό κόσμο» όπου είναι σαφώς ενοχλητικό να βομβαρδίζεται κανείς με άχρηστες πληροφορίες. Η κύρια διαφορά, ωστόσο, μεταξύ Facebook και «πραγματικού κόσμου» είναι ότι στο Facebook, οι fans μπορούν να «κρύψουν» το διαφημιστικό μήνυμα πολύ πιο εύκολα απ’ ό,τι μπορούν να αποφύγουν ένα billboard στο δρόμο προς τη δουλειά τους για παράδειγμα. Ως εκ τούτου, οι marketers θα πρέπει να κάνουν το καλύτερο δυνατό για να προσφέρουν ποιοτικά μηνύματα προκειμένου να «συνδεθούν» με τους fans τους.

2. Δημιουργία συναισθηματικής σύνδεσης
Η ποιότητα είναι ένα από τα σημαντικότερα ζητούμενα στο Facebook. Χαρακτηριστικό παράδειγμα εδώ είναι το Dove, το οποίο -σύμφωνα με την Borrow- είναι ένα από τα λίγα brands που φαίνεται να έχει κατανοήσει απόλυτα το γεγονός ότι στο Facebook το περιεχόμενο είναι ο «βασιλιάς» και ότι τα brands πρέπει να δημιουργήσουν συστηματικά μία συναισθηματική σύνδεση με τους fans τους. «Η στρατηγική του Dove στο Facebook είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα προς μίμηση προκειμένου να προσεγγίσετε τις γυναίκες στο Facebook, καθώς πρέπει να συνδεθείτε μαζί τους, παρέχοντάς τους περιεχόμενο με το οποίο μπορούν να σχετιστούν», λέει χαρακτηριστικά.
Προτρέπει λοιπόν τους marketers να παράσχουν περιεχόμενο με το οποίο μπορούν να ταυτιστούν οι γυναίκες, και θα τις κάνει όχι μόνο να ανταποκριθούν στα μηνύματά τους, αλλά και να τα συγκρατούν στη μνήμη τους. «Η δημιουργία μίας συναισθηματικής σύνδεσης είναι ένας από τις καλύτερους τρόπους για να δώσετε κίνητρο στις γυναίκες να χρησιμοποιήσουν το brand ή την υπηρεσία σας», καταλήγει.

3. Χρηστικότητα
«Η χρηστικότητα θα πρέπει να γίνει συνώνυμο του brand σας, καθώς θα σας επιτρέψει να δημιουργήσετε μία σχέση με τους “fans” σας», λέει η Borrow. Για τον λόγο αυτό, προτρέπει τους marketers να δημιουργήσουν μία σειρά από posts που οι fans θα τα περιμένουν με ανυπομονησία σε καθημερινή ή εβδομαδιαία βάση, περιεχόμενο με το οποίο θα νιώθουν ότι πραγματικά συνδέονται και θα τους «διδάξει» κάτι που μπορούν να χρησιμοποιήσουν. «Αν για παράδειγμα έχετε ένα website μόδας, μπορείτε να παρέχετε μία συμβουλή από έναν σχεδιαστή μόδας κάθε Παρασκευή. Θα είναι πολύ δυσκολότερο για τους fans σας να “μπλοκάρουν” τα updates σας, αν τους προσφέρετε κάτι το οποίο περιμένουν ανυπόμονα», εξηγεί.

4. Δώστε φωνή στους fans
«Οι γυναίκες θέλουν να ακούγεται η άποψή τους. Για αυτό ξεχωρίστε από το πλήθος και δεσμεύστε τις. Δημιουργώντας έναν αμφίδρομο διάλογο, μπορείτε να προσωποποιήσετε το brand σας και να το κάνετε αξιόπιστο. Το Facebook Page είναι επίσης ένα από τα καλύτερα «focus groups» στο Internet. Αν δεν είστε σίγουροι αν πρέπει να προσθέσετε ένα προϊόν στην προϊοντική σας σειρά, αν προσπαθείτε να αποφασίσετε ποια λειτουργία πρέπει να προσθέσετε στο iPhone application που θα λανσάρετε, απλά ρωτήστε τους fans σας».
Ένα καλό παράδειγμα τέτοιου τύπου αλληλεπίδρασης είναι η H&M, η οποία «συμβουλεύεται» συνεχώς τους fans της. Αυτό το feedback είναι ανεκτίμητο και εισάγει τον «fan» στη συνολική εμπειρία. Οι γυναίκες έχουν τη δυνατότητα να μοιραστούν τις σκέψεις τους και οι marketers έχουν δωρεάν «insights» που προέρχονται κατευθείαν από τον καταναλωτή στον οποίο απευθύνονται.

Πηγή: marketingweek.gr



Post a Comment