Pages

09 December 2012

Ελλάδα: Άνοδος για το ηλεκτρονικό εμπόριο

09 12 2012 - Τις ευκαιρίες και τις χαμηλότερες τιμές που προσφέρουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα αρχίζουν να εκμεταλλεύονται όλο και περισσότεροι Έλληνες, οι οποίοι, μάλιστα, κάνουν πλέον και πιο πολλές αγορές μέσω Διαδικτύου. Αυτό προκύπτει από την ετήσια έρευνα για το ηλεκτρονικό εμπόριο, όσον αφορά στις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών (B2C), που ολοκλήρωσε πρόσφατα το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Συγκεκριμένα, η ανάπτυξη που παρουσίασε το 2012 το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι άκρως εντυπωσιακή, καθώς η έρευνα του ELTRUN δείχνει ότι συνολικά 1,9 εκατ. Έλληνες (από 1,5 εκατ. το 2011) αγόρασαν online προϊόντα ή υπηρεσίες. Η συνολική αξία των αγορών που πραγματοποιήθηκαν ήταν της τάξεως των 2,9 δις. ευρώ (έναντι 1,8 δισ. ευρώ πέρσι), ενώ κατά μέσο όρο οι Έλληνες πραγματοποίησαν σε ετήσια βάση 20 αγορές μέσω Διαδικτύου (15 πέρσι) συνολικής αξίας 1600 ευρώ (από 1200 ευρώ).

Άρα στους βασικούς δείκτες μέτρησης της on-line αγοράς είχαμε αύξηση το 2012 κατά 25-35% ενώ στις συνολικές αγορές η αύξηση ήταν πάνω από 50% σε σχέση με το 2011. Επίσης, είναι αξιοσημείωτο ότι οι online καταναλωτές χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο ακόμη και για τις αγορές σε φυσικά καταστήματα, καθώς για το 50% των τελευταίων είχαν κάνει έρευνα στο Internet πριν προχωρήσουν στην αγορά.

Ο τομέας με την μεγαλύτερη αύξηση ήταν αυτών των ταξιδιωτικών υπηρεσιών, ενώ σημαντική αύξηση υπήρξε και στα είδη ένδυσης και υπόδησης λόγω των προτιμήσεων των Ελλήνων καταναλωτών για αγορά επώνυμων (αλλά ταυτόχρονα) φθηνών προϊόντων που ήδη προσφέρουν αρκετά ηλεκτρονικά καταστήματα πλέον στην κατηγορία αυτή. Αξιοσημείωτη είναι πλέον η εμφάνιση για πρώτη φορά μίας νέας μεγάλης κατηγορίας υπηρεσιών γύρω από τις τηλεπικοινωνίες, ασφάλειες, ενοικίαση / πώληση, χρηματοοικονομικά / νομικά.

Η έρευνα δείχνει ότι οι Έλληνες online καταναλωτές ξοδεύουν τα δύο τρίτα των χρημάτων που δαπανούν στο Internet αγοράζοντας προϊόντα / υπηρεσίες τεχνολογίας και τουρισμού και μόνο το ένα τρίτο σε όλες τις άλλες 20 κατηγορίες.

Επίσης, ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως μόνο το 61% των αγορών πραγματοποιήθηκε σε ελληνικά sites σε αντίθεση με την τάση στην Ευρώπη όπου το 80% των αγορών είναι από εθνικά / τοπικά sites. Ακόμη, τα sites των on-line προσφορών επηρεάζουν τον Έλληνα, αφού 8 στους 10 τα επισκέπτονται και 6 στους 10 αγοράζουν μέσω των προσφορών, αν και μόνο το 7% το κάνει πολύ συχνά.

Όσον αφορά τους τρόπους πληρωμής, η αντικαταβολή παραμένει ακόμη στην πρώτη θέση, χαρακτηρίζοντας την ιδιαιτερότητα του Έλληνα on-line αγοραστή. Παρ’ όλα αυτά, όπως σημειώνουν οι συντάκτες της μελέτης, τα υψηλά ποσοστά στης πιστωτικής κάρτας (με 48%), του Pay Pal (με 43%) και της χρεωστικής κάρτας (με 38%) καταγράφουν την σταδιακή αλλαγή συμπεριφοράς των Ελλήνων καταναλωτών για την εμπιστοσύνη και ασφάλεια των συναλλαγών αλλά και την σοβαρή προσπάθεια των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων στην Ελλάδα για προσφορά σχετικών ασφαλών υπηρεσιών καθώς και της συνεχούς ενημέρωσης και εκπαίδευσης των Ελλήνων on-line καταναλωτών.

Τέλος, παρά το γεγονός ότι οι Έλληνες έχουν πολύ υψηλά ποσοστά αγορών από το εξωτερικό, η έρευνα καταδεικνύει ότι υπάρχουν προβλήματα σε αυτές τις on-line συναλλαγές αφού περίπου το ένα τρίτο αντιλαμβάνεται προβλήματα με ασφάλεια / θεσμικό πλαίσιο, το 50% αναφέρεται στην προβληματική κατάσταση των logistics (πχ. έγκαιρη παράδοση, έξοδα αποστολής) ενώ το 19% παραλαμβάνει συνήθως το προϊόν σε άσχημη κατάσταση.

Πηγή: weeklytelecom.gr



Post a Comment