Pages

02 September 2014

Τηλεπικοινωνίες: Η τηλεόραση ορίζει το μέλλον του κλάδου

Στα επίπεδα του 20% βρίσκεται η διείσδυση των υπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης. Η μείωση της τιμής των συγκεκριμένων υπηρεσιών αποδεικνύεται ο βασικότερος παράγοντας για την «άνοιξη» της αγοράς. Σύνδεση συνδρομητικής τηλεόρασης διαθέτει ένα στα πέντε ελληνικά νοικοκυριά. Πρόκειται για έναν επιχειρηματικό κλάδο που μέσα στην κρίση, ή μάλλον λόγω της κρίσης, γνώρισε εντυπωσιακή άνοδο, ενώ οι εκτιμήσεις μιλούν για ακόμη καλύτερες μέρες.

Εξάλλου δεν είναι τυχαίο ότι ο βραχίονας της συνδρομητικής τηλεόρασης είναι αυτός που οδηγεί τις εξελίξεις στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών με την Nova, ηγέτιδα εταιρεία του χώρου, και κατ' επέκταση τη Forthnet, να αποτελούν μήλο της έριδος για τις υπόλοιπες εταιρείες.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έχουν ανακοινώσει η Forthnet και ο ΟΤΕ, το σύνολο των συνδρομητών των δύο εταιρειών βρίσκεται στο επίπεδο των 800.000 συνδρομητών, κάτι που σημαίνει ότι περίπου το 20% των ελληνικών νοικοκυριών διαθέτει σύνδεση συνδρομητικής τηλεόρασης.

Οι δύο εταιρείες εμφανίζονται πλήρως "ετοιμοπόλεμες" για την έναρξη της νέας σαιζόν, που παραδοσιακά σηματοδοτείται με την αρχή των μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων της χρονιάς. Στόχος είναι η προσέλκυση ακόμη περισσότερων συνδρομητών και προς την κατεύθυνση αυτή βοηθούν ιδιαίτερα τα αθλητικά γεγονότα που έχουν φανατικό και πιστό κοινό.
Ο καλός συνδυασμός φέρνει τα καλά αποτελέσματα

Τα πακέτα υπηρεσιών triple play, που συνδυάζουν υπηρεσίες τηλεφωνίας, ίντερνετ και συνδρομητικής τηλεόρασης ήταν το «κλειδί» που άνοιξε την πόρτα για την μεγάλη ανάπτυξη της συνδρομητικής τηλεόρασης στην ελληνική αγορά.

Άλλωστε μόλις μια τριετία νωρίτερα το ποσοστό διείσδυσης βρίσκονταν περίπου στο μισό σε σχέση με σήμερα. Όμως η κίνηση της Forthnet να προσφέρει πακέτα συνδυασμένων υπηρεσιών σε πολύ προσιτή τιμή, αλλά και η είσοδος του ΟΤΕ στη συγκεκριμένη αγορά, άλλαξαν το τοπίο. Σήμερα υπολογίζεται ότι οι συνδέσεις triple play ξεπερνούν τις 670.000 και αποτελούν, βέβαια, τη συντριπτική μερίδα των νέων συνδέσεων.
Η κρίση που έγινε ευκαιρία

Το δικό της πολύ σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της αγοράς της συνδρομητικής τηλεόρασης έπαιξε και η οικονομική κρίση, η οποία είχε αποτέλεσμα να πέσει κατακόρυφα η ποιότητα των προγραμμάτων των ελεύθερων καναλιών, αφού αυτά προχώρησαν μαζικά στην αντικατάσταση των πιο ακριβών παραγωγών με άλλες χαμηλότερου κόστους αλλά και ποιότητας.

Την ίδια ώρα, το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών περιορίστηκε σημαντικά, άρα και οι δυνατότητες τους να ξοδεύουν σημαντικά ποσά για σκοπούς διασκέδασης – ψυχαγωγίας. Η αναζήτηση ψυχαγωγίας, για όλη την οικογένεια, σε προσιτή τιμή έστρεψε το κοινό στις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης, ενώ η στροφή αυτή ήταν σχεδόν ταυτόχρονη με την μείωση των τιμών των συγκεκριμένων υπηρεσιών.

Στοιχείο με πολύ μεγάλη σημασία για τις εταιρείες του χώρου έχει η μείωση του ρυθμού διακοπής των συνδέσεων που καταγράφονταν στο παρελθόν. Πλέον οι συνδρομητές φαίνεται ότι παραμένουν «πιστοί» για περισσότερο καιρό. Προς την κατεύθυνση αυτή φαίνεται, επίσης, ότι βοηθούν η αύξηση το προσφερόμενου περιεχομένου σε συνδυασμό με την μείωση των τιμών.
Μεγάλα παραμένουν ακόμη τα περιθώρια ανάπτυξης

Παρά την σημαντική ανάπτυξη των τελευταίων ετών η συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα έχει ακόμη σημαντικό δρόμο να διανύσει και τα περιθώρια ανάπτυξης παραμένουν πολύ μεγάλα. Αυτό προκύπτει από μία μόνο ματιά στις επιδόσεις που καταγράφει η συγκεκριμένη υπηρεσία στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης.

Σε Αγγλία και Γαλλία τουλάχιστον ένα στα δύο νοικοκυριά διαθέτει πρόσβαση σε υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης ενώ πολύ υψηλότερα φτάνοντας ακόμη και στο 90% βρίσκεται η διείσδυση σε άλλες χώρες (π.χ. Ολλανδία). Ιδιαίτερα ενδιαφέρον παρουσιάζει το στοιχείο ότι στις νότιες χώρες (Ισπανία, Ιταλία) το σχετικό ποσοστό παραμένει σχετικά χαμηλό κινούμενο περί το 25%.



Post a Comment